martes, octubre 27, 2009

la segona part del 'suflé' del bo d´en Millet i compaÑia

-
entre ustédes y yo. oiganme, resulta que el fiscal recurre el auto de prosesamiento (jo suposo que por ir bajo de combustible), y sifra la demanda inisial en veinte miliones d´eurus. usia que la cosa va baixant de to amb el temps. para el carro tiu. ja tenim garantit judisi extra-largo com el xiclet trident. recordo que el passat dissabte vai veure a la pelicula 'the gay after tu morro' com el prutagonista gairebé perd les seves mans amb el coi de fred que fotia pel mig de la ciutat de new yorkie (los astados unidos).
-
pues ara que hi penso, ja li podrien haver congelat el sueldo a vosté, troç de ganàpia, abans de xoriçar la cartera del iluso pagano de tal edificante institusión sosial. el acto pertrechado por su persona no lo mejora ni la pareja Bonny & Clyde en sus mejores tiempos. i és que en cabat, el consell de la val d´aran o el de les 'balls' andorranes potser siguin rumberos i li regalin un bonic ram de flowers per ser tan altruista cara a la sosietat que le vió naser.
-
si me consigue todos estos honores, el resto de 'catalanets' habremos bebido aseite a la hora de declarar, tal como hasemos cuando cumplimos onerosamente al ofreser a la segunda patria que tanto nos mima y quiere, nuestros patrimonios correspondientes en forma de declarasiones de renta. i és que la roba bruta i la susiedat es renten a casa. tal com deie en montalet hijo i segons dic jo. amic félix, vinga, tots a la presó com l´elvis prestley i el seu 'jail rock', a vera si fem noves amistats...
-
-
oju, bén pensat sigui, els puestus que reben 'ajudos' desinteresados puede que en el fondo despierten nuestras condolénsias cuando sufren el tan temido 'mal de mano' o mal de las alturas. y puede incluso que no sean tan malas personas como los más ilusos del lugar pensamos.
-
el siclista en carrera sufre la pájara, el tiparraco a quien le conseden desde las más altas esferas de la administrasión (ya sea de allá o de acullá), responsabilidades tales, con el tiempo sufre o padese 'el mal del pájaro'. un mal diferente en el fondo pero igualico en las formas. si tienen ustedes más rasón que un santo, las tribulasiones de algunos endeviduos com 'el cap de pelotó' de la foto, nos joden de mala manera, pues nos tocan nuestros sagrados erarios públicos que llevamos colgados entre las piernas. quiá. fuig, fuig, que el noi del violí me provoca rebuig.
-
en el fondo es una cuestión de orgullo se mire cómo. si la cosa sigue asín, con tanta corruptela de tal patumero nivel, para entónses y sólo para entónses que baje messi y lo vea y que de paso nos proteja de todos estos subalternos, protocolaires, i alts càrrecs de la vida loca. en chavi coral s´empiparà de veure tan de choriseo, un home que semble un mosso de cuadra vestit de carrer, un pallo tan impóluto que porta la batuta d´un purugrama de la tarda tan bén endressadet. com no, a 'la ceba'. a 'la vostra'. salut.
-
aquet chavi porta un altra coral però no n´ és pas de terrassa. en canvi l´ilustre millet dirigeix tan bé u millor la seva coral i el seu escenari... que ni l´ espartaco perán. visca pues el proper judisi del segle i la bunica música d´orquestina que l´envolta. 'le circ du soleil' es veu que ha fet la seva nova actuació a la siudat condal: l´asaltinbancos (en versió melómana i amb flaires solemnes i rimbonbantes de palau de la generalitat). és la tradisió 'em prenya' feta renovada de principis del XXI.
-
espero pues, que les classes de solféo en el conservatorio del seu poble li hagin servit de molt, i si de cas que donin pas en el futur llunyà a coses més positives que no pas aquesta. més a dirigir que no pas a robar. i ja no els parlo pas pel jefe supremo que llevaba la batuta con tan buen tino en esa venerable agrupasión sosial. un tipo éste, que dicho sea de paso no es conserva massa bé que diguem, tot i que mangonejava de lo lindo. tranquils, que los de arriba ja posaran a un altra que porti la batuta d´una manera no massa diferenta. nuestro orfeón no tiene aires don ostiarras, aqui els nostres orfeons son com més pasífics, els sopapos els reservem per la canalla...
-
marededéusañó. si serà usté un inútil. serà que en este santo pais no hay gente que roba mucho más que usté y sin embargo no se entera nadie... és que no som res.
-